توزیع بیش از ۲۸۲ میلیارد ریال نذورات بین نیازمندان

گرگان-مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: گلستانی ها امسال۲۸۲ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال نذورات قربانی خود را به نیازمندان اختصاص دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عیسی بابایی با اشاره به اینکه گلستانی‌ها امسال ۲۸۲ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال نذورات قربانی خود را به نیازمندان اختصاص دادند، گفت: این مقدار کمک‌های نقدی و غیرنقدی (شامل دام سنگین، دام سبک و مانند آن) و گوشت بود که در ۱۱ شهرستان، ۳ شهر و ۲ منطقه کمیته امداد جمع‌آوری شد.

وی افزود: همچنین گلستانی‌ها سه میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال کمک‌های خود را به صورت نقدی به کمیته امداد تحویل دادند.

مدیر کل کمیته امداد گلستان گفت: روز پنجشنبه مردم ۳۶ رأس گاو، هزار و ۴۲۴ رأس گوسفند و ۱۹۷ عدد مرغ را برای ذبح و قربانی به مکان‌های در نظر گرفته شده، اهدا کردند که ارزش ریالی این دام و طیورها، ۹۲ میلیارد و ۲ میلیون ریال برآورد شد.

بابایی افزود: علاوه بر آن، مردم استان ۴۹ هزار و ۲۷۳ کیلوگرم گوشت به ارزش ۱۸۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تحویل کمیته امداد گلستان دادند.

وی ادامه داد: جمع‌آوری نذورات قربانی به مناسبت عید قربان هر ساله توسط کمیته امداد با همراهی جامعه خیرین گلستان انجام می‌شود و امسال ۶ قربانگاه در سطح این استان راه‌اندازی شده بود.

بابایی افزود: امسال قربانگاه در شهرهای «گنبدکاووس، مراوه‌تپه، کلاله، گالیکش، آزادشهر و آق قلا» راه اندازی شده و نذورات مردم و نیکوکاران پس از جمع آوری، مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی ذبح و گوشت آن در اسرع وقت بر اساس اولویت‌های تعیین شده بین «نیازمندان شناسایی شده، بیماران صعب اعلاج، خانواده ایتام و سالمندان» توزیع شد.

وی یادآور شد: امسال کمیته امداد گلستان ۴۰۰ پایگاه جمع‌آوری نذورات قربانی در روز عید سعید قربان، در محل مصلاهای نمازجمعه، عیدگاه‌ها و میادین اصلی شهرها و روستاهای بزرگ استان برپا کرد.

لینک منبع خبر

Alinaghian Milk and Meat Complex

گوشت گاو, نذورات
نوشتهٔ پیشین
ساخت بزرگترین مجتمع دامپروری شمال کشور در کردکوی
نوشتهٔ بعدی
ذبح ۵۰۰۰ رأس دام در خوزستان در روز عید قربان

Related Posts

keyboard_arrow_up