قیمت تمام شده گوشت قرمز تولیدی عشایر بیش از ۳۵۰ هزار تومان

سرپرست سازمان امور عشایر کشور گفت: به طور میانگین هر کیلو گوشت قرمز تولید شده در بین عشایر کشور بین ۳۵۰ تا ۳۶۰ هزار تومان برآورد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۶ شهریور نشست خبری سازمان امور عشایر در محل این سازمان برگزار شد. سیاوش احمدی میرقائد، سرپرست سازمان امور عشایر کشور به مناسبت هفته دولت درباره اجرای برنامه‌های این سازمان گفت: تأمین گوشت بازار داخل یکی از وظایف سازمان امور عشایر بوده و در این‌ باره تلاش است تا نهاده‌های دامی به شکل ارزان به دست دامداران برسد.

وی با تاکید بر تأمین نیاز بازار داخل به عنوان اولویت سازمان، افزود: طرح پرواربندی برای حفظ و صیانت از مراتع برنامه دیگر ما است تا ضمن حفظ زنجیره تولید گوشت کشور، تولید پایدار محقق شده و با هدایت پروار کردن دام‌ها در فضاهای بسته کمترین آسیب به منابع طبیعی وارد شود.

وی ادامه داد: با پرواربندی می‌توان بیشترین بازده را در تولید داشت. در واقع هدف زنجیره تولید گوشت قرمز، کاهش فشار دام بر مراتع است.

سرپرست سازمان امور عشایر کشور با اشاره به ۲۸ میلیون رأس دام گفت: عشایر بزرگترین حافظان مراتع بوده زیرا به نوعی خانه و محل سکونت آنها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح تمرکز از فضای مراتع به محل‌های پرواربندی آسیبی به بافت زیستی عشایر کشور وارد نمی‌کند چراکه مراتع ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز دام عشایر را تأمین می‌کند و باقی با خرید علوفه انجام می‌شود.

احمدی میرقائد در ادامه نشست با اشاره به قیمت تمام شده تولید گوشت قرمز توسط عشایر، گفت: قرار است در طرحی ۵ ساله ۴۰ هزار تن به ظرفیت تولید کشور افزوده شود و در این راستا اقدامات در حال انجام است. در حال حاضر با توجه به میزان تأمین علوفه قیمت تولید متفاوت است اما به طور میانگین هر کیلو گوشت قرمز تولید شده در بین عشایر کشور بین ۳۵۰ تا ۳۶۰ هزار تومان است.

طرح تولید قراردادی

سرپرست سازمان امور عشایر از اجرای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز در جامعه عشایری خبر داد که جلسات آن از امروز آغاز می‌شود. در این طرح قرار است شرکت پشتیبانی امور دام کشور نهاده مدت دار حداقل ۱۲۰ روزه به دامدار بدهد و آنها دام خود را به قیمت مصوب به سازمان بفروشند.

وی افزود: دام‌هایی که به چرخه پرواربندی وارد می‌شوند پلاک گذاری شده و پس از پروار کامل در کشتارگاه ذبح شده و پس از تحویل پلاک، پول آنها تسویه می‌شود.

تحویل پنل خورشیدی به عشایر

سرپرست سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه رئیس جمهور دستور داده است که تا پایان ۱۴۰۴ به میزان ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی به عشایر کشور برای تولید برق و انرژی تحویل یابد، گفت: تاکنون تنها ۳۰ هزار پنل خورشیدی به عشایر تحویل شده است.

احمدی میرقائد همچنین از دستور رئیس جمهور برای تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات ملی و استانی عشایر خبر داد و گفت: متأسفانه سال گذشته ۵۰ درصد اعتبار منظور شده تخصیص داده شد.

به گفته سرپرست سازمان امور عشایر امسال اعتبار سازمان عشایر ۳,۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است.

 

لینک منبع خبر

Alinaghian Milk and Meat Complex

عشایر, گوشت قرمز
نوشتهٔ پیشین
تخصیص ارز کالاهای اساسی به چه محصولاتی می رسد؟
نوشتهٔ بعدی
جریمه ۲ میلیارد تومانی یک فروشگاه به خاطر گرانفروشی گوشت

Related Posts

keyboard_arrow_up