توزیع شیر رایگان مدارس در حال پیگیری است

به گفته کارشناسان حوزه تغذیه تا کنون ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه برای توزیع شیر رایگان در مدارس کشور تخصیص داده شده که فقط برای ۴۰۰ هزار دانش آموز با ۲ وعده در هفته پاسخگو است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصرف سرانه لبنیات در کشور کاهش یافته است. بخشی از نیاز غذایی انسان در حوزه تضمین سلامت فرآورده‌های لبنی بوده که با کاهش مصرف به ویژه در کودکان، پیامد آن در آینده مشخص می‌شود. بنا بر دستور رئیس جمهوری در طول برنامه هفتم توسعه باید شیر رایگان در مدارس به ویژه مدارس مقطع ابتدایی توزیع شود.

بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر ۵ میلیون دانش‌آموز در مقطع ابتدای مشغول تحصیل بوده که ۱.۵ میلیون نفر آنها دانش آموزان پایه اول هستند. به گفته کارشناسان حوزه تغذیه تا کنون ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه برای این امر تخصیص داده شده که فقط برای ۴۰۰ هزار دانش‌آموز با ۲ وعده در هفته پاسخگو است.

عنوان می‌شود اعتبار پیش بینی نشده این موضوع یا باید از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین شود یا توسط سایر بخش‌ها به مرحله اجرا برسد. با پیگیری‌های انجام شده از سوی خبرنگار مهر ظاهراً مساله از سوی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور در حال پیگیری است.

لینک منبع خبر

Alinaghian Milk and Meat Complex

بسته بندی گوشت
نوشتهٔ پیشین
جریمه ۲۷ میلیارد ریالی یک واحد بسته بندی گوشت
نوشتهٔ بعدی
آیا بازار گوشت قرمز در ۳ماه آینده ساماندهی می‌شود؟

Related Posts

keyboard_arrow_up