تاکنون مورد مثبتی از تب برفکی مشاهده نشده است

مدیر کل دامپزشکی استان یزد با اشاره به انجام واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های سبک و سنگین استان، گفت: تاکنون مورد مثبتی از بیماری تب برفکی در استان یزد مشاهده نشده است.

دکتر «علی فاتحی‌نیا» در این رابطه تصریح کرد: با تلاش همکاران دامپزشکی استان تعداد ۷۷ هزار و ۸۹۲ رأس دام سنگین و تعداد ۴۵۹ هزار و ۸۵۵ رأس دام سبک علیه بیماری تب برفکی در سال جاری ایمن‌سازی شدند و خوشبختانه تا این لحظه در استان مورد مثبت مشاهده نشده است.

وی با بیان این که حفظ این شرایط مستلزم انجام واکسیناسیون به موقع و همچنین رعایت تمامی نکات بهداشتی است، از دامداران خواست اگر تاکنون نسبت به واکسیناسیون دام‌های خود علیه به بیماری تب برفکی اقدام نکرده‌اند، جهت انجام ایمن سازی دام‌های خود به اداره دامپزشکی شهرستان مراجعه کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: رعایت موارد بهداشتی از قبیل فعال کردن حوضچه ضدعفونی مبادی ورودی و خروجی دامداری‌ها با ماده ضد عفونی موجود در داروخانه‌ها و همچنین ضدعفونی کامل و دقیق وسایل نقلیه که الزام ورود به واحد را دارند، اقدام کنند و از جابجایی و انتقال دام بدون مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی جداً خودداری شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، فاتحی‌نیا در پایان تب برفکی را بیماری ویروسی عفونی و واگیر عنوان کرد و افزود: مهمترین راه انتشار این بیماری، انتقال به روش مستقیم از طریق تماس دام آلوده با دام حساس است و تب، آب ریزش دهان، بی اشتهایی و لنگش از علائم آن در گاو و گوسفند است.

Alinaghian Milk and Meat Complex

تب برفکی
نوشتهٔ پیشین
عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها در مهر ماه به ٣٩ هزار تن رسید
نوشتهٔ بعدی
تولید گوشت قرمز در مهر ۲ درصد کاهش یافت

Related Posts

keyboard_arrow_up