افزایش دو برابری ابتلا به تب مالت در استان یزد

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان یزد گفت: موارد ابتلا به بیماری تب مالت از ۲۵۰ مورد مثبت سال گذشته به ۴۸۰ مورد در سال جاری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، دکتر مینوسپهر گفت:تب مالت یک بیماری مشترک بین انسان و دام و معروف به بیماری هزار چهره است.

وی ادامه داد: روند ابتلا به این بیماری در استان یزد در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته و از ۲۵۰ مورد مثبت سال گذشته به ۴۸۰ مورد در سال جاری رسیده است.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان مهریز نیز اظهار داشت:علائم بیماری تب مالت ممکن است شدید یا خفیف با شروع تدریجی یا ناگهانی باشد که از علائم شایع آن تب و لرز، خستگی، تعریق، سردرد، دردمفاصل کمر، بی اشتهایی، کاهش وزن و… است.

دکتر مختاری تصریح کرد:این بیماری بر اثر ورود باکتری‌ها از دام‌های آلوده به بدن انسان ایجاد می‌شود و در گوسفند و دام شیوع زیادی دارد و باعث تلف شدن و سقط جنین در دام‌ها می‌شود.

وی بیان داشت:شهروندان از شیر و فرآورده‌های لبنی پاستوریزه یا شیری که به اندازه کافی جوشیده استفاده کنندو قبل از مصرف به مدت ۵ دقیقه حتما شیر را بجوشانند.

در ادامه زارع معاون سلامت دامپزشکی استان یزد بیان داشت:در استان یزد بیش از ۱۱۰ هزار دام سبک و ۴۵ هزار دام سنگین واکسینه شده اند.

زارع افزود:تعداد ۳۵۰ رأس دام سنگین و ۱۴۷ مورد دام سبک شامل گوسفند و بز به دلیل مثبت بودن بیماری تب مالت از چرخه تولید خارج شده اند.

 

لینک منبع خبر

مجتمع شیر و گوشت علینقیان

نوشتهٔ پیشین
به‌روزرسانی آمار وضعیت دامداری و مرغداری‌های استان تهران
نوشتهٔ بعدی
مافیای گوشت به دنبال توقف صادرات است/ چرا گوشت کیلویی ۱۲۰ هزار تومان در بازار نداریم؟

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.
keyboard_arrow_up