تخصیص ارز کالاهای اساسی به چه محصولاتی می رسد؟

هفتمین مرحله نظر دستگاه ارسالی وزارت جهاد کشاورزی به بانک مرکزی برای تخصیص ارز به برخی کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، میثم جاهدی، مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت متبوع در این‌باره گفت: مطابق با روال گذشته، در راستای شفاف‌سازی نظر وزارت جهاد کشاورزی در تخصیص ارز به کالاهای اساسی و نهاده‌ها که از سال جدید با سیاست‌های دفتر خدمات معاونت توسعه بازرگانی وزارتخانه انجام شده است، لیست هفتمین مرحله نظر دستگاه ارسالی وزارت جهاد کشاورزی به بانک مرکزی برای تخصیص سهمیه ارزی اعلام شد.

وی افزود: بر اساس میزان سهم ارزی اعلامی در این مرحله و با تصمیم معاونت توسعه بازرگانی مقرر شد برای برخی از کالاهای اساسی مشمول نظر دستگاه، در مراحل آتی اقدام به ارائه نظر دستگاه شود.

وی افزود: در این خصوص همکاری مناسب بانک مرکزی جهت ترمیم سهمیه ارزی متعلقه به وزارت جهاد کشاورزی و حل مسائلی از قبیل تعیین تکلیف کدهای کارگزاری جهت فیش‌گذاری شرکت‌ها در بانک‌های عامل و … راهگشا خواهد بود.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌گیری سامانه‌ای توسط دست‌اندرکاران مربوط و بر اساس شاخص‌بندی و سهمیه‌بندی توسط معاونت توسعه بازرگانی، اقدام به ارسال نظر دستگاه برای بذر، آبزیان مولد، دامپزشکی (دارو و مواد اولیه دارو، مکمل و افزودنی‌های دارو)، دانه سویا، روغن پالم، شکر و برنج در این مرحله انجام شد.

لیست نظر دستگاه در تخصیص ارز کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی (مرحله ۷)

 

لینک منبع خبر

مجتمع شیر و گوشت علینقیان

ارز دولتی, کالاهای اساسی
نوشتهٔ پیشین
قیمت مرغ و گوشت همچنان بالا است
نوشتهٔ بعدی
قیمت تمام شده گوشت قرمز تولیدی عشایر بیش از ۳۵۰ هزار تومان

Related Posts

keyboard_arrow_up