آشنایی با سیستم های گرمایشی گاوداری

یکی از مهم‌ترین نکات در گاوداری نصب سیستم گرمایشی گاوداری در فصول سرد سال است. گرم کردن سالن گاوداری تاثیر مستقیمی در پرورش گاوها دارد. مناسب بودن دمای سالن گاوداری می‌تواند مصرف علوفه را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی انواع سیستم‌های گرمایشی گاوداری بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با شرکت توان مهر همراه باشید.

اهمیت گرم کردن گاوداری چیست؟

گاو پستانداری خون‌گرم است و همواره سعی می‌کند دمای بدن خود را تنظیم کند. در حالت عادی گاو در محدوده دمای ۸ الی ۲۵ درجه احساس راحتی و آرامش می‌کند. گاو در فصل زمستان با مصرف علوفه بیشتر در تلاش است که دمای بدن خود را بالا نگه دارد. با نصب سیستم گرمایشی گاوداری می‌توانید مصرف علوفه را کاهش و گاو‌های خود را برابر خطرات احتمالی در فصل سرما حفظ نمایید.

سیستم گرمایشی گاوداری چیست؟

امروزه سیستم‌های گرمایشی گاوداری در ابعاد و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند. این سیستم گرما را با سرعتی بالا و به طور یکنواخت در یک مکان همانند سالن گاوداری پخش می‌کند. وظیفه اصلی سیستم گرمایشی گرم کردن مکان مشخصی از یک خانه یا سالن گاوداری است. این سیستم شامل بخش‌های مختلفی مانند کوره، دیگ بخار، پمپ گرمایی و… است.

انواع تجهیزات گرمایشی گاوداری‌ها

شما برای مجهز کردن گاوداری خود به سیستم گرمایشی می‌توانید از انواع مختلفی از این سیستم‌ها استفاده کنید. در این بخش چند مورد از این سیستم‌های گرمایشی را به شما معرفی می‌کنیم:

۱. سیستم گرمایشی از کف

یکی از سیستم‌های گرم کردن گاوداری که قیمت مناسبی نیز دارد روش گرمایش از کف است. در این روش المنت‌های حرارتی این سیستم به صورت مارپیچ در زیر زمین قرار می‌گیرند که موجب می‌شود به کف زمین حرارت داده شود تا گاو در زیر پای خود احساس گرما کند.

۲.یونیت هیتر

در این روش لوله ‌های مارپیچی با استفاده از یک فن هوای محیط را از خود عبور می‌دهند و هوای گرم را به محیط می‌دهند. این سیستم گرمایشی به دلیل درگیر نبودن با زمین این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی آن را تعمیر کنید.

۳. کوره هوای گرم

کوره هوای گرم توانایی تولید گرمایی بدون آلودگی است. این مسئله می‌تواند برای گاو مفید باشد. این سیستم از یک کوره و چند فن تهویه هوا تشکیل شده است. گرمای حاصل از مواد اشتعالی در کوره با استفاده از فن به سالن انتقال پیدا می‌کند و هوای آلوده از طریق لوله‌ها به بیرون هدایت می‌شود.

۴.سیستم تابشی

این سیستم با استفاده از گاز شهری و برق گرما تولید می‌کند. این گرما از طریق امواج مادون قرمز به بدن گاو تابیده می‌شود. از نکات مثبت این سیستم می‌توان به کاهش مصرف انرژی اشاره کرد.

جمع بندی

ما در این مقاله به برسی برخی از سیستم‌های گرمایشی و نحوه کارکرد آن‌ها پرداختیم. همان‌طور که گفتیم گرم کردن سالن گاوداری موجب صرفه‌جویی در مصرف علوفه می‌شود. در انتها ما به شما سیستم گرمایشی کوره هوای گرم را به دلیل هزینه راه‌اندازی پایین پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم که در انتخاب سیستم گرمایشی به شما کمک کافی را کرده باشیم.

منبع: https://tavanmehrco.com

شرکت شیر و گوشت فردوس زنده رود (علینقیان)

پرورش تلیسه, پرورش گاو, تلیسه, سیستم گرمایشی گاوداری, گاوداری, گاوداری صنعتی
نوشتهٔ پیشین
استفاده از مواد معدنی در تغذیه گاوهای شیری
نوشتهٔ بعدی
اندام های حرکتی گاو (دست و پا)

Related Posts

keyboard_arrow_up