فاز نخست آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور امسال به بهره برداری می‌رسد؟

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور تزریق شده‌ است.

محمدعلی بخشی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کنترل و نظارت بر بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله وظایف سازمان دامپزشکی است که در این راستا نظارت بر کنترل هر گونه ورود و خروج دام از کشور و جابه‌جایی در داخل با مجوز دامپزشکی انجام می‌شود.

وی افزود: برخی از خدمات دامپزشکی توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود و در حال حاضر ۶۰ واحد کلینیکی، درمانگاهی و داروخانه دامپزشکی که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود در استان وجود دارد.

بخشی افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۱ هزار تن مکمل خوراک دام و طیور و در سال گذشته ۲۴ هزار تن مواد افزودنی خوراک دام و طیور در استان تولید شده که به ۲۱ استان کشور ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی در حوزه دام و طیور جزو استان های برتر بوده و در صنعت پرورش طیور جایگاه دهم کشور را دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۶۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان داشته‌ایم، اضافه کرد: در این مدت بیش از ۳۸۳ میلیون دز انواع واکسن در صنعت طیور استان استفاده شده است.

بخشی گفت: برای حفظ جمعیت طیور بومی در روستاها یک میلیون و ۲۰۰ قطعه طیور در روستاهای استان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده‌اند، طی دو سال گذشته ۴۰۰ هزار بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان انجام شده که در پی آن بیش از ۶۰ تن فرآورده خام دامی از چرخه مصرف حذف شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۱۶۲ هزار راس دام سبک در کشتارگاه‌های استان با نظارت بهداشتی دامپزشکی ذبح شده‌اند، تصریح کرد: همچنین بر کشتار بیش از ۱۲ هزار راس دام سنگین نظارت شده است.

بخشی در مورد مهم ترین پروژه دامپزشکی نیز بیان کرد: طرح احداث آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در خراسان جنوبی سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شد و پس از ۱۲ سال اکنون ۹۲ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح زیربنایی و پدافند زیستی استان تزریق شده‌ و هزینه‌کرد این مقدار از اعتبار پیشرفت فیزیکی طرح ۲۰ درصد افزایش یافت.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: از محل اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور ۲۵۰ میلیارد ریال برای این طرح مصوب شده است و با پیگیری مستمر از مرکز قرار است این میزان اعتبار در سال جاری تخصیص داده شود تا شاهد افتتاح فاز نخست آزمایشگاه در دهه فجر سال جاری باشیم.

بخشی تصریح کرد: در مجموع برای تکمیل این طرح به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که پیگیری‌های مستمر برای تخصیص اعتبار و تکمیل طرح از مرکز ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی در استان خبر داد و گفت: کارهای زیادی در این حوزه انجام گرفته و همکاران علاوه بر وظایف اداری خود در روزهای تعطیل و غیر ساعات اداری در مناطق صعب العبور با جمعیت کم دامی خدمات ارائه می‌دهند.

لینک منبع خبر

Alinaghian Milk and Meat Complex

آزمایشگاه دامپزشکی, دامپزشکی
نوشتهٔ پیشین
کاهش قیمت گوشت قرمز با واردات / آیا تولید پایدار محقق می‌شود؟
نوشتهٔ بعدی
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی؛ ورود بی ضابطه دام از مرزهای شرقی نگران کننده است

Related Posts

keyboard_arrow_up