صدور مجوز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دامداری روستایی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز زنجان ؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به صدور مجوز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دامداری روستایی گفت: در استان زنجان سالانه ۲۴۹ هزار تن انواع محصولات دامی تولید می‌شود.

صادقی  با اشاره به اینکه در سطح استان زنجان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مجوز برای دامداری روستایی صادر شده است، افزود : این تعداد واحد‌ها در حال پرورش ۱۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین هستند.

وی با بیان اینکه دامداری‌های روستایی برای بیش از ۳ هزارو ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند افزود: بخش دام در استان یکی از بخش‌ها اشتغالزا است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه جمعیت دامی در سال گذشته یک میلیون و ۲۱۳ هزار راس بود، گفت: این تعداد دام در یک هزارو ۹۳۰ هزار واحد دامی تولید شده بود.

وی با بیان اینکه در استان زنجان سالانه ۲۴۹ هزار تن انواع محصولات دامی تولید می‌شود تصریح کرد: این استان سهم دو درصدی در تولید محصولات دامی در کشور دارد.

صادقی با بیان اینکه چندین واحد پرورش گوساله و گوسفند پرواری در استان در حال احداث است، اذعان کرد: با تکمیل این پروژه‌ها میزان تولید گوشت قرمز بالاتر خواهد رفت و استان زنجان به یکی از قطب‌ها در تولید گوشت قرمز تبدیل خواهد شد.

 

لینک منبع خبر

مجتمع شیر و گوشت علینقیان

نوشتهٔ پیشین
چالش‌های احداث مجتمع‌های دامپروری در چهارمحال و بختیاری
نوشتهٔ بعدی
به‌روزرسانی آمار وضعیت دامداری و مرغداری‌های استان تهران

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.
keyboard_arrow_up