توزیع بیش از ۲۸۲ میلیارد ریال نذورات بین نیازمندان

گرگان-مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: گلستانی ها امسال۲۸۲ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال نذورات قربانی خود را به نیازمندان اختصاص دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عیسی بابایی با اشاره به اینکه گلستانی‌ها امسال ۲۸۲ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال نذورات قربانی خود را به نیازمندان اختصاص دادند، گفت: این مقدار کمک‌های نقدی و غیرنقدی (شامل دام سنگین، دام سبک و مانند آن) و گوشت بود که در ۱۱ شهرستان، ۳ شهر و ۲ منطقه کمیته امداد جمع‌آوری شد.

وی افزود: همچنین گلستانی‌ها سه میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال کمک‌های خود را به صورت نقدی به کمیته امداد تحویل دادند.

مدیر کل کمیته امداد گلستان گفت: روز پنجشنبه مردم ۳۶ رأس گاو، هزار و ۴۲۴ رأس گوسفند و ۱۹۷ عدد مرغ را برای ذبح و قربانی به مکان‌های در نظر گرفته شده، اهدا کردند که ارزش ریالی این دام و طیورها، ۹۲ میلیارد و ۲ میلیون ریال برآورد شد.

بابایی افزود: علاوه بر آن، مردم استان ۴۹ هزار و ۲۷۳ کیلوگرم گوشت به ارزش ۱۸۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تحویل کمیته امداد گلستان دادند.

وی ادامه داد: جمع‌آوری نذورات قربانی به مناسبت عید قربان هر ساله توسط کمیته امداد با همراهی جامعه خیرین گلستان انجام می‌شود و امسال ۶ قربانگاه در سطح این استان راه‌اندازی شده بود.

بابایی افزود: امسال قربانگاه در شهرهای «گنبدکاووس، مراوه‌تپه، کلاله، گالیکش، آزادشهر و آق قلا» راه اندازی شده و نذورات مردم و نیکوکاران پس از جمع آوری، مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی ذبح و گوشت آن در اسرع وقت بر اساس اولویت‌های تعیین شده بین «نیازمندان شناسایی شده، بیماران صعب اعلاج، خانواده ایتام و سالمندان» توزیع شد.

وی یادآور شد: امسال کمیته امداد گلستان ۴۰۰ پایگاه جمع‌آوری نذورات قربانی در روز عید سعید قربان، در محل مصلاهای نمازجمعه، عیدگاه‌ها و میادین اصلی شهرها و روستاهای بزرگ استان برپا کرد.

لینک منبع خبر

مجتمع شیر و گوشت علینقیان

گوشت گاو, نذورات
نوشتهٔ پیشین
ساخت بزرگترین مجتمع دامپروری شمال کشور در کردکوی
نوشتهٔ بعدی
ذبح ۵۰۰۰ رأس دام در خوزستان در روز عید قربان

Related Posts

keyboard_arrow_up