ذبح ۵۰۰۰ رأس دام در خوزستان در روز عید قربان

اهواز- مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در روز عید قربان امسال پنج هزار رأس دام با نظارت‌های بهداشتی و شرعی دامپزشکی در این استان ذبح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عسکری فرد ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: ۱۰ هزار مورد بازدید از دام و لاشه آن‌ها را در روز عید قربان انجام شده و با انجام این نظارت‌ها، مقدار ۹۰۰ کیلوگرم موارد غیر قابل مصرف لاشه دام‌ها جداسازی، ضبط و از چرخه انسانی حذف شد.

وی اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی خوزستان با تشکیل ۹۰ اکیپ نظارتی ثابت و سیار متشکل از ۱۲۰ کارشناس بهداشتی دامپزشکی به همراه ۶۰ نفر روحانی ناظر شرعی اقدام به انجام بازرسی و نظارت بر فرایند کشتار دام‌های قربانی در روز عید قربان کرد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اذعان کرد: تعداد پنج هزار لاشه گوسفند، بز، گاو و شتر در روز عید قربان مورد بازرسی بهداشتی و شرعی قرار گرفت که این امر حاکی از آن است که دامپزشکی ضامن سلامت مردم در حوزه بهداشت عمومی جامعه است.

ناصر عسکری فرد با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ذبح دام در کشتارگاه‌ها خواستار تداوم این فرهنگ در تمامی ایام سال به خصوص در بازگشت حجاج، ایام محرم و دیگر مراسم شد.

لینک منبع خبر

 لی

مجتمع شیر و گوشت علینقیان

گوشت گاو, نذورات
نوشتهٔ پیشین
توزیع بیش از ۲۸۲ میلیارد ریال نذورات بین نیازمندان
نوشتهٔ بعدی
صادرات ۵۵ هزار رأس دام از بیله‌سوار/ واکسیناسیون رایگان آغاز شد

Related Posts

keyboard_arrow_up